Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Bolu

Valilikler

T.C. Kıbrıscık Kaymakamlığı
T.C. Kıbrıscık Kaymakamlığı
T.C. Kıbrıscık Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    İlçe Protokol Listesi Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • KIBRISCIK
  • MAHALLİ İDARELER
    Belediye - Muhtarlıklar Köyler
  • HİZMETLERİMİZ
    Proje Ofisi Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Etkinlikler Basın Açıklamaları İhale İlanları Toplantı Takvimi
  • İLETİŞİM
°C
14
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • İlçe Protokol Listesi
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • KIBRISCIK
  • MAHALLİ İDARELER
    • Belediye - Muhtarlıklar
    • Köyler
  • HİZMETLERİMİZ
    • Proje Ofisi
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Amirliği
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
    • Toplantı Takvimi
  • İLETİŞİM

Düğün İle İlgili Gelenek ve Görenekler

İlçede eski evlilikler görücü usulü ile yapılır, oğlan tarafı kızı beğenirse dünür gidilir, nişan ve düğün şeklinde iki aşamalı olarak gerçekleşirdi. Günümüzde ise gençler daha çok anlaşarak evlen­mektedirler. Burada anlatılacak düğün geleneğe göre yapılan düğündür.
Kız Beğenme: Evlenecek oğlanın ailesi sami­mi olduğu iki hanımla beraber oğluna kız aramaya çıkar. Çevreden gelen telkinlere göre, göze kesti­rilen ve beğenilen kız her hareketiyle izlenmeye alınır. Misafir kabul edişi, ağır başlılığı, evdeki hal ve hareketleri, büyüklerine ve kardeşlerine karşı davranışları, yemek yapışı ve çamaşır yıkaması gibi bütün davranışları izlenir. Hatta eve habersiz gidi­lerek günlük yaşantısı da kontrol edilir. Kız uygun görülürse, çevrede yapılan bir düğün kınasında oynanan oyunlarda kızı oğlan yakınları (oğlanın kız kardeşleri, yengeleri vb.) oyuna çıkarır. Kızla oynanan bu oyundan sonra evlenecek gencin ya­kınları kızla sıra ile oyuna çıkarlar. Böylece durum çevreye ilan edilmiş olur.
Kız İsteme: Kız beğenmeden sonra evlene­cek gencin ailesi ve yakınlarından bir kaç hanım kız evine gider. Bir süre sohbetten sonra kız evi­ne geliş nedeni açıklanır. Gelenler şunu söylerler: “Çiğdemleri kaza kaza, yolları toza toza, Allah'ın emri, Peygamberin kavli ile oğlumuz için kızınız 'ya dünür geldik" derler. Bunun üzerine kız annesi hanımlara söyle cevap verir: “Kısmet olursa gelir Hint'den Yemen'den, kısmet olmazsa ne gelir el­den" diyerek kız tarafı bir kaç gün izin ister. Cevap uygun olur ise, iki aile bir araya gelerek söz kesme gününü belirler.
Söz kesme günü gencin yakınları ve köyün yaşlı­larından oluşan bir grup kız evine gider. Yemekler yenir, çaylar içilir. Bir süre sohbetten sonra yaşlılar­dan biri kız babasına “yükümüzü sırtımıza sarıver" der. Bunun üzerine kız tarafının hazırladığı liste incelenir. Kıza verilecek altın sayısı ve çeyiz eşya­ları görüşülür ve alınacaklar karara bağlanır. Kıza yü-zük takılır ve eğlenceler yapılır.
Nişan ve Nişanlılık: Nişan günü belirlendik­ten sonra, erkek tarafı kızın nişan ihtiyaçlarını alır. Nişan çevreye duyurulur ve davet yapılır. Kız evine davetliler ile birlikte gidilir. Yöre oyunları, türküler eşliğinde oynanır. Nişan yüzükleri takılarak kız ve oğlan yakınları getirdikleri hediyeleri verirler.
Nişan döneminde gençler birbirleriyle açık açık görüşemezler. Dini Bayramlarda erkek tarafi kız ta­rafını ziyarete gider ve yanında kurbanlık , kız için elbiseleri hediye olarak götürür. Nişanlı ve sözlü kızlar genellikle oğlan yakınlarından kaçarlar. Bu durum erkek yakınları kıza bahşiş karşılığında el­lerini öptürünceye kadar devam eder.
Düğün: Kıbrıscık'ta geleneksel düğünler aşağıdaki aşamalardan geçerek yapılır.
Urba Görme: Gençlerin aileleri bir araya gelerek dünürlükte belirlenen eşyaların alınacağı günü ve düğün tarihini belirlerler. Belirlenen gün kız ve erkek ailelerinden oluşan grup, kızın çeyizi­ni almak üzere ilçe merkezindeki bir manifaturacı­ya giderler. Söz kesmede listede belirtilen eşyalar alınır. Alınan bu eşyalar kızın giyimi için kullanıla­cağı gibi bir kısmı da düğün sonunda kız ve oğlan yakınlarına dağıtılır. Bu eşyaları alma işine urba görme denir.
Düğüne Davet: Düğüne davet edileceklere 20 gün önce yakınlık derecelerine göre hediye­ler dağıtılarak, düğün tarihi haber verilir. Dağıtılan bu hediyelere “ağırlık" denir. Düğünler iki değişik şekilde başlar. Bir kısım ge­leneksel düğünler Pazartesi günü başlar ve beş gün sürer, diğer geleneksel düğünler ise Cuma günü başlar ve dört günde tamamlanır. Düğün öncesi ekmek yapılır. Ekmek yapımına köyde yaşayan herkes davet edilir. Köy kadınları ekmek yapımını eğlenceye dönüştürürler. Kaynanadan bahşiş ala­bilmek için çeşitli oyunlar yaparlar. Bu oyunların geneline kendürük oyunları denir. Ekmekle bir­likte kına gecesinde kız ve yarenlerin yemesi için kız çöreği yapılır. Bu çöreğin içine leblebi, üzüm, diken, para konulur.
Çeyiz Katırı: Düğünün ilk günü davet­liler oğlan evinde toplanırlar. Gelinlik kıza gidecek eşyalar hazırlanır ve bir katıra yüklenir. Koç veya kısır bir koyun da düğünde yenmek üzere katıra yüklenir. Katırın boynuna büyük bir çan takılır ve üzerine imam bindirilerek kız evine gidilir. Kız tarafı gelen misafirleri karşılayarak yer gösterir. Eğlence içinde sohbetler yapılır, yemekler yenir. Yemekten sonra kız tarafının gençleri, gelen misa­firlerden ve düğün sahiplerinden bahşiş koparabil­mek için çesitli oyunlar yaparlar. Bu tür sohbetler­den sonra geriye dönülür.
Kısır Kına: Kızın hazırladığı çeyiz, akraba ve komşulara gösterilmek üzere kız yarenleri tara- findan kız evinde sergiye asılır. Asılan çeyizin al­tında dönbek eşliğinde söylenen türkülerle düğün eğlenceleri başlatılır. Yöre oyunları büyük bir coş­kuyla oynanır.
Kına: Kınaya katılmak üzere oğlan evin­de toplanan kişilere kınacı denir. Önde bayrak ve kavalcı, damat yaşıtlarından oluşan seymenler, arkada kadın ve gene kızlann oluşturduğu grup kız evine gider. Kadınların içinde bir dönbekçi ve elinde iki çan bulunan bir kadın yolda dönbek ve çanlarla ritim tutarlar. Kız evinde seymenler bir odaya alınır ve burada kaval eşliğinde yöre oyun­ları oynanır. Kadınların kız evine varışları ile kız evinin kapısı kız yarenleri tarafindan tutulur. Bahşiş alındıktan sonra kapı açılır. Kadınlar çeyiz bulunan odaya alınarak çeyiz odası gösterilir. Akşam kıza kına yakılır. Kınayı gelinin en yakın arkadaşı, gelinin iki avucunun orta-sına ve parmaklarının ön ve arkas- ma sürerek yakar. Kına yakılan eller özel torbalara sa-rılarak sabaha kadar bekletilir. Bu torbalardan biri beyaz diğeri kırmızı renklidir. Bu gelin kız için, “al gelinliğinle gelin ol, gelin olduğun evden beyaz kefenle çık" anlamına gelir. Kına yakılırken gelinlik kızı ağlatmak adettendir. Gelin ağlatma manisi ise şöyledir:
 
Dernektir derilir gelir,
Emir dağının küneri,
Emir dağının gürgeni
Adettir kurulur gelir,
Hani bu kızın hüneri
Hani bu kızın yorganı,
Al yeşil yarenim,
Al yeşil yarenim,
Al yeşil yarenim.
Kınan al olsun,
Kınan al olsun,
Kınan al olsun,
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun
Emir dağının meşesi
Emir dağının fındığı
Emir dağının fistığı
Hani bu kızın döşesi
Hani bu kızın sandığı
Hani bu kızın yastığı
Al yeşil yarenim
Al yeşil yarenim
Al yeşil yarenim
Kınan al olsun
Kınan al olsun
Kınan al olsun
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun
Emir dağının cevizi
Atının kuyruğu saçak
Atının kuyruğu düğüm
Hani bu kızın çeyizi
Ayrılık günleri gerçek
Ayrılık günleri bu gün
Al yeşil yarenim
Al yeşil yarenim
Al yeşil yarenim
Kınan al olsun
Kınan al olsun
Kınan al olsun
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun
Değirmi tarla senindir
Ekmek yediğim gardaşlar
Atladı gitti eşiği
İçinde gezen yarindir
Giycekyuduğum dondaşlar
Sofrada kaldı kaşığı
Al yeşil yarenim
Al yeşil yarenim
Al yeşil yarenim
Kınan al olsun
Kınan al olsun
Kınan al olsun
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Vardığın yerlerde
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun
Dirliğin bal olsun.
 
 
Bu mani gelinlik kızı, yarenlerinin dizleri üzeri­ne yatırılarak söylenerek devam eder. Kına yakma bittikten sonra dönbek eşliğinde yöre türküleri söylenerek oyunlar oynanır. Kınacılar evden ay­rıldıktan sonra kız yarenleri gelinlik kızla birlikte kalırlar. Oğlan evinden gelen ve içinde kız çöreği ve kuru yemiş bulunan torba açılır. Kız çöreğini henüz nişanlanmamış bir kızın başı üzerinde bö­lünerek kız yarenlerine taksim edilmesi adettir. Bu nedenle bu kızın şansının açılacağına inanılır. Eğ­lence içinde torba ile gelenler yenir
Kına gecesinin önemli bir olayı da, damadın kız çeyizine bir çember asmasıdır. Kız yakını erkekler damadı eve almamak, kız yarenleri ise çemberin asılmasını sağlamak için bütün hünerlerini göste­rirler. Damat eve girerken yakalanırsa, ancak bü­yük bahşiş karşılığı serbest bırakılabilir. Böylece kına gecesi eğlenceleri sona erer.
Gelin Alma : Gelin almaya katılan, kadın ve kızlar genellikle yöre giysilerini giyerler. Damat evinde toplanan seymenler, gelin alıcılar toplanın- caya kadar çeşitli oyunlar oynarlar. Yöre oyunla­rının yanısıra orta oyunundan örnekler de verilir. Bu oyunlardan en gözde olanı Arap Oyunudur. (Seymenler ve gelen misafirler arasından bir kadı, bir bey, doncak bırakılan iki gencin yağlıkara ile vücutları boyanır, sırtlarına yastıklar bağlanır ve arap yapılır. Ayrıca iki asker ve iki gençde kadın kılığına sokulur. Oyun arapların sapana koşularak alanda çift sürme taklidi ile başlar. Bir ara boş bı­rakılan araplar kadınları kaçırırlar ve askerler ta- rafindan yakalanılarak geri getirilirler. Bey ve kadı tara-fından yargılanarak falaka cezasına çarptırılır­lar. Bu yargılamalar genellikle sözlerin çarptılması şeklinde sürdürülür. Sonra araplar birbirlerini suç­layarak ellerindeki palaskaları birbirlerinin sırtın­daki yastıklara vurarak ritmik hareketlerle oyunu alanda sürdürürler.)
Düğünde hazırlanan aş (pilav) yemek olarak dü­ğüne katılanlara verilir. Yemeğe gele-meyen yaşlı­lara ve hastalara aş gönderilir. Düğün aşından ye­mek sevaptır. Yemekten sonra atlı veya yaya olarak gruplar halinde kız evine hareket edilir. Bayrakçı, kavalcı ve silahlı seymenler önde yola çıkılır. Ge­nellikle cezayir oyunu oynayan seymenlerin oyun­ları ile kız evine varılır.
Kız evinde kız yarenleri kızı hazırlarlar. Gelinin iç çamaşırları üzerine bindallı, onun üstüne ferma­na giydirilir. Gelinin başına tepelik giydirilir. Tepe­liğin üzerine uğur çevresi bağlanır. Sonra bir tarafı kırmızı.bir tarafı yeşil koni biçimideki duvaküzeri- ne geçirilir. Üzerine pullu tütek aılarak Aynalı çar bağlanır. Gelinin sol eline beyaz,sağ eline kırmızı bez bağlanır. Beyaz ölüm ve kefeni, kırmızı kısmeti hatılatırken baki olan ölüme rağmen insanın haya­tı boyunca güçlü olması gerektiğini vurgular. Ge­lin giydirilmesinden sonra gelinin beline kuşağı, oğlan kardeşi kuşatır.
Gelin hazırlandıktan sonra, gelin evi boşaltı­lır. Yanında sadece kız yarenleri kalır. Gelin kızla yarenleri vedalaşır. Kapıyı tutan kız yarenlerine kayınpeder bahşiş vererek gelini alır. Bu sırada kavalcı, gelini ata bindirme havası vurmaya başlar. Gelin atı üzerinde çerkez eğeri denilen bir eğer bu­lunur. Bunun üzerine gelin yastığı bağlanır. Gelin atına, gelinin erkek kardeşi yoksa yakınlarından bir çocuk bindirilir. Kayınpeder bu çocuğa bahşiş vererek attan indirir. Evden çıkan gelin adayı sağ ayağını üzengiye atarak yakınlarının yardımı ile ata biner.. Gelin ata bindikten sonra kayınpeder tarafından gelinin başına madeni paralar saçılır. Kavalcı gelin ata bindirme havaları çalar. Kavala, bayrakçı ve seğmenlere mendil bağlamak adetten- dir.Gelin atı önde, bayrakçı, seymenlerve kadınlar arkada damat evine hareket edilir. Atlı gelinalıcılar atlarını yarıştırırlar. Bu arada kız evinden bir bar­dak, çivi ve hamur mayası habersiz alınır. Gelinin bahtının açık olması için bardak yolda kırılır.Gelin çeşme önünden veya göl kıyısından geçirilir.Gelin su kenarından geçerken evlendiği eşinin iyi huylu ve geçimli olması dileğinde bulunur.Gelin alayını kaynana karşılar.Gelinin üstünden kuruyemiş ve madeni para saçar. Geline bağışlayacağıadak ve he­diyeleri sayar (İnek, koyun, keçi vb. gibi)
Gelin attan indiğinde atın ayağına eğilir ve öper. (Atlar Türk geleneğinde kutsaldır. Çok ince ruhlu ve hassastır. Gelin atı çevrenin en iyi atıdır. Bu atla­rın, gelin kızın namusunda bir şüphe varsa onu sır­tına bindirmez veya sırtından atacağına inanılır.) Gelin, atın yüzünü güldürdüğü, koca evine getirdi­ği için atın ayağını öper. Daha sonra kaynana ve ka­yınpederin elini öper. Eline su dolu bir ibrik verilir. İbrikteki suyu sağa sola döker, suyun berraklığı ve akıcılığının yeni yuvada her işe yansıması istenir. ocağın iki köşesine tekme atar. Damat odasına girer Ocak köşelerine tekme atar.Buna küpirpir denir. Gelinin bastığı yeri titreten, cesaretli, cesur olduğunu göstermek için yapılır. Kız evinden alı­nan maya ocaklık başına gelin tarafindan sürülür. Bu nedenle gelinin eve ısınacağına, sudan sebep­lerle ana evine gitmeyeceğine inanılır.
Gelin salona çıkarılarak, bekar gençlerden iki kişi çağrılıp gelinin önünde dönbek eşliğinde tür­kü söyleyerek oynatılır. Oyun bittikten sonra gelin oynayanların ellerini öper. Sonra kadın oyunları devam eder. Gelin sağdıcı ile birlikte odasına çe­kilir. Seymenlerin kendi aralannda eğlenceleri de­vam eder.
Akşam yatsı namazından sonra cemaatle bir­likte, damat evin önüne getirilir. Yapılan duadan sonra sağdıç önde, damat arkada orada bulunan yaşlıların ellerini öperler. Sonra evin kapısna hızla yönelirler. Bu sırada damada arkasından yumruk veya yumurta vurmak gelenektir. Salonda bulunan yaşlı kadınların elleri öpülerek damat odasına girer. Odaya girdiğinde damat veya gelin birbirinin aya­ğına basar. Kim önce basarsa evde onun sözünün geçeceğine inanılır. Kız sağdıcı, gelin ile damadı namaza durdurarak da-mat bohçasını alıp, odadan çıkar. Alınan damat bohçası seymenlere verilir. Bohçada bulunan yemişler seymenler tarafindan eğlence içinde yenir. Damat tarafından, geline yüz görümlüğü takılır.
Duvak : Duvak sabahı, gelin ve damat er­kenden kalkarlar. Damat akraba ve kom-şuların evlerini gezerek, el öper ve karşılığında bahşiş alır.
Gelin ise görümce ile birlikte, yakınlarına veri­lecek hediyelerle el öpmeye çıkar. Bu gelin çeyi­zinden çıkan giyim esyalarından oluşan hediyelere gelin dürüsü denir. El öpme karşılığında bahşiş alır. Dürü dağıtımından sonra, Kıbrıscık'ta kadın­lığın sembolü olan, zülüf ve kakül kesilir. (Zülüf, yüzün iki yanından kaş ile kulak arasından şakaklar üstüne sarkmış gibi görülen saç kesimidir.) Zülüf ve kakül kesiminden sonra gelin ve görümce tara- findan duvağa gelenler el öpülerek karşılanır. Du­vakta gelinin başından alınan yeşil çevre, damada fakir bir çocuk tarafından satılır. Yöre türküleri eş­liğinde dürü alan akrabalar oyun oynarlar. Böylece düğün tamamlanır.
Düğün sonrası gelinler uzun süre söyletilmez. Gelini söyletmek için damat yakınları, yakınlıkla­rına göre bahşiş verirler. Gelinin yakınları ile ko­nuşması bundan sonra mümkün olur. Gelin evde damadın büyük erkek kardeşine ağa, küçük erkek kardeşine çelebağa, evde büyükler ge­line, gelin; küçükler ise gelinaba derler.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
Karadoğan Mah. Bolu Cad. No : 1 Kıbrıscık/BOLU
0 374 441 20 01
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız